3 weken vol vertier

Hai vakantiegangers!

Althans, ik mag hopen dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad en dat alles goed met jullie gaat. Ik heb in ieder geval een heerlijke 3 weken achter mijn vervellende rugje! Aangezien Marjolein de 8ste van augustus arriveerde in Goodyear, Phoenix, om vervolgens 3 weken met mij door te brengen! Wat wilde ik nog meer?

Na een emotioneel en warm weerzien de dag dat ze kwam, hebben we de eerste 2 nachten op het vliegveld doorgebracht om vervolgens naar een appartementen complex te gaan, die we deelden met een klasgenoot en zijn vriendin. Dat werkte goed. Ik moest tijdens haar verblijf wel gewoon mijn vluchten doen, dus soms was het een beetje passen en meten met onze plannen. De eerste dagen had Marjolein de tijd om even te wennen aan het weer en haar jetlag. De jetlag was niet zo een probleem bleek, want mevrouw sliep makkelijk minimaal 9-10 uur per nacht weg… Waar menig jetlag-problemist jaloers op zal zijn.

In de eerste week hebben we een bezoek gebracht aan een huis van de beroemde (in de USA althans) architect Frank Lloyd Wright. Mijn vader had Majo wel eens een boek over hem kado gedaan en wil het toeval nou net zijn dat 1 van zijn homes een uur rijden vanaf hier is. Eenmaal daar kregen we een rondleiding van een ietwat zweverig dametje die volgens ons nogal verliefd was op deze beroemde ontwerper. Doch was het leuk om te zien en te horen.

Toen kwam het eerste weekend eraan. Met een beetje puzzelen kon ik vrijdag een zeer vroege les krijgen en de maandag na het weekend vrij. Dus we waren klaar voor ons eerste avontuur, San Diego! Met onze geliefde, smurfblauwe Chrysler PT Cruiser (die we kregen na 2 complementary upgrades) duurde het 6 uurtjes voor we er waren. Een hotelletje aan de kust tegenover een marinebases met een aangename temperatuur van zo een 28C. Wat wilden we nog meer? Nou, 2 fietsen natuurlijk, we zijn toch NL’ers! Hiermee konden we lekker door San Diego te crossen. Zo gezegd zo gedaan. 2 fietsen gehuurd en in 2 dagen bijna heel San Diego door kunnen fietsen. Zij het wel over stoepen en plekken waar we volgens mij niet mochten fietsen. Maar op deze manier hebben we superveel kunnen zien. Waaronder bijna de hele kust van San Diego, het zakengedeelte en het Balboa park met de grootste dierentuin van de heeeeeeeeeeeeeeele wereld, San Diego Zoo, die we ook bezocht hebben.

De week erop lekker rustig aan gedaan. Ik mijn vluchten, Majo haar zon. Die zich soms helaas verstopte achter de wolkjes. In die week zijn we nog wezen uit eten in de ‘Compass’. Dat is een restaurant in Phoenix dat hoog in een koepel van een hotel is geplaatst. Dit is geen gewone koepel, neen neen, deze draait 360 graden per uur rond. Op deze manier heb je een geweldig uitzicht over de stad. Ook zijn we nog naar het ‘Fashion square’ geweest. Dit is een groot overdekt winkelcentrum, wat op mode en alles gericht is. (De week erop zijn we er weer geweest, zodat Majo de halve Victoria Secret winkel kon leeghalen, aangezien het een stuk goedkoper dan in NL is.)

Toen kwam het volgende weekend. Deze hebben we aardig volgepland. Wederom een vroege vlucht op vrijdag en de maandag vrij. Op naar Las Vegas, de Grand Canyon en Sedona! Vrijdag vertrokken, dit keer in een Pontiac Vibe… Geen Cruiser, maar een prima bakkie met 171 mijl op de teller. Gloednieuw dus. Nu ik dit typ heb ik geen idee waarom ik dit allemaal vertel… Dit keer een ritje van 5 uur. Op de heenweg kwamen we nog over de Hooverdam. Dit is een gigantische dam, waaraan ze nog steeds aan het bouwen zijn. Voor de liefhebbers, Transformers 1 is daar voor een deel opgenomen. (Oma, dit is geen film voor u…Denk ik..) De eerste avond lekker door Las Vegas geslenterd en een beetje wegwijs geworden. We keken onze ogen uit! Lekker een mojitootje gedronken en uiteindelijk lekker ons kingsize-bed ingedoken. Volgende dag lekker even uitgeslapen en daarna de stad weer in. Ons hotel lag direct aan de strip (het echte Las Vegas gedeelte zeg maar) dus dat was ideaal. Overdag bijna de hele strip afgelopen en een hoop gezien. Doch is er veel verschil tussen dag en nacht. Behalve het aantal mensen dat aan het gokken is… Die zitten er vanaf 8u ’s ochtends al, als het niet vroeger is! Nu we in Vegas waren wilden we natuurlijk wel graag een show zien. Ons oog was op de grootste show van Vegas gevallen. Cirque du Soleil- Ka. Dit was een zeer goede keus. Ik heb echt nog nooit zo een show gezien. Het theater was echt super-mega-turbo groot en de podiums werden door een gigantisch hydraulisch systeem aangedreven, waardoor ze alle kanten op konden draaien en schuiven. Zo konden ze allerlei settingen creëren, waarbij het podium ook nog allerlei special effects bevatte. Het is in ieder geval te dol voor woorden om uit te leggen. Na de show hebben we nog wat gegokt, dit hoort erbij in Vegas, maar eerlijk gezegd hadden we dat ook wel snel gezien… Weet zeker dat de jongens zich wel vermaakt hadden achter de pokertafels J De dag erna weer een beetje uitslapen en door naar de Grand Canyon. Daar valt weinig over te vertellen dan dat het zeer mooi is om te zien! In een paar uur zijn we het park door gereden om daarna door te sjezen naar Sedona, want we moesten daar voor 22u inchecken.

Omdat we in het donker aankwamen in Sedona, hadden we nog niks van de omgeving gezien toen we aankwamen rijden. Het was dus een aangename verrassing om een zeer mooie omgeving te mogen ontmoeten toen we onze hotelkamer uitstapten de volgende ochtend. Na een snel ontbijtje snel wat te smikkelen en drinken gehaald, om vervolgens naar een nabij gelegen beek met poel te rijden om daar lekker te vertoeven. Om van de kant bij het poeltje te komen was een beetje een hachelijke onderneming aangezien de stenen spekglad waren. We konden echter een goed plekje vinden om de oversteek te maken. Waarop we de rest van de middag schaterlijk konden lachen om andere mensen die een niet zo wijze route namen en steeds met koelboxen en al op hun giecheltje gingen in het water. Tja, leedvermaak blijft toch het beste vermaak. Jammer genoeg gooide de regen na een paar uur een beetje roet in het water. Snel naar de auto en nog een beetje rond gereden, een zeer mooi kerkje bezocht om vervolgens door te rijden naar ‘huis’, een hotelletje voor 2 dagen omdat we het appartementencomplex moesten verlaten.

Die resterende dagen zo goed mogelijk samen op proberen te vullen om nog goed van elkaar te kunnen genieten. Want de gevreesde datum van 27 augustus kwam er alweer aan. Deksels, wat was de tijd weer snel gegaan.

Donderdag de 27ste, Majo weer naar het vliegveld gebracht, om met veel verdriet voor de zoveelste keer afscheid te nemen… De troost is misschien wel dat dit het laatste afscheid voor lange tijd is. In november kom ik weer even terug in NL volgens de planning. Om dan weer voor de laatste keer een paar maanden naar de UK te gaan. Ik verwacht echter dat ik in die tijd een hoop mensen vaker en makkelijker kan gaan zien. Nu dus nog 2 maanden doorbijten. Gelukkig is het vliegen een goede afleiding. Maar als ik mocht kiezen… Geef mij NL maar.

Ik hoop dat jullie het goed vergaat en dat ik nog steeds van jullie blijf horen.

Heel veel liefs en genegenheid,